Wilco living it up@Cyprus!

Dag 2: Appartment Hunting

Gisteravond 19.15 plaatselijke tijd ben ik na een rustige vlucht geland op Larnaca Airport. Na een veeeel snellere uitloopprocedure dan op Schiphol te hebben doorlopen, stond mijn taxichauffeur al klaar met mijn naambordje. Mijn eerste stappen op Cypriotische bodem waren aangenaam warm, ook al is het hier al rond half 8 donker. Ik werd gelijk geconfronteerd met het feit dat Cyprus een kolonie van Engeland is geweest want het stuur zat rechts, de auto reed links. Opvallend genoeg kende de taxichauffeur Ronald Koeman, Marco van Basten en Ruud Gullit maar van Johan Cruijff had hij nog nooit gehoord hoewel hij zeker over de 40 jaar was. Cyprus is een voetbalgek land, en wat dat betreft zit ik hier helemaal op mijn plaats. Eenmaal aangekomen in het redelijk luxe hotel, en in mijn gigantische kamer, heb ik mijn natte was uitgehangen, ben ik me wat gaan opfrissen en ben ik nog eventjes naar het strand gelopen, wat me nier meer dan 2 minuten kostte. Vroeg naar bed gegaan, want ik verheugde mij al op de volgende ochtend. WANT ik ben gek op hotelontbijtjes: Croissant met Bacon, worstjes, eitjes, jus d'orange koffie, ik ben een half uur eerder opgestaan

Laughing
..


Ik werd rond half 10 opgehaald door de manager en had mijzelf in een net pak gestoken. Jammer genoeg zou ik maar 1 nacht in dat hotel blijven,en na het uitchecken kwam de volgende uitdaging: Mijn 20 kilo zware koffer + 10 kilo zware handbagage in een Smart Roadster krijgen

Undecided
...Dat lukte uiteindelijk en na 10 minuutjes rijden waren we aangekomen op kantoor. Ik kreeg te horen dat ik om 11 uur naar een appartement zou gaan kijken met George, een Amerikaan uit Detroit.

Ik werd mijn werkplek gewezen en kreeg het één en ander uitgelegd door de IT-beheerder. Daarna was het al tijd om met George richting mijn nieuwe paleisje te gaan..

Eenmaal in de auto kreeg ik een niet al te geruststellend verslag van de zoektocht van George naar een appartementje voor mij. Hij had de laatste 3 dagen gezocht naar een appartementje, maar kwam van de ene bouwval in het andere terecht. Waar we nu gingen kijken 'viel hem het meeste mee'. So I better be prepared? Yes, he said.

En inderdaad..een keuken waar 2 jaar geleden brand had gewoed, en de brandvlekken nog te zien waren, een vies hokje van 3 bij 3 met een redelijk badkamertje. Gelukkig konden de heren zien dat ik er niet al te blij mee was. Ik vernam dat de huur 320 euro bedroeg, en eenmaal in de auto gaf ik George mijn eerlijke mening. Hij kon er wel begrip voor opbrengen.

Ik stelde voor bij de manager om zelf een appartement te gaan zoeken, en met een budget van 350 euro zou ik dan eventueel zelf bijlappen. Nu is het op Cyprus gebruikelijk een huurcontract van een jaar aan te gaan. En mijn manager wou niet nog 5 maanden met een al te hoge huur zitten, bovendien hoopt hij een opvolger te vinden voor mij wanneer ik klaar ben. We hebben uiteindelijk afgesproken dat ik tot 500 euro kan huren, waarvan ik 50 euro zelf betaal, en aan het eind van de stage 5 maanden 50 euro betaal. Dat heb ik er wel over om niet in een bouwval te wonen.

Daarna was het dus zaak om zsm een nieuw appartement te vinden. Nu is het opvallend genoeg dit weekend Pasen hier, dus waren wij zo'n beetje de enigen die aan het werk waren, en was het onmogelijk om nog een appartement te vinden vandaag. Ik heb gelukkig wel weten te regelen dat ik morgen kan gaan kijken bij een aantal appartementjes.

's Middags heb ik kennis gemaakt met Arjen. Arjen is mijn stagebegeleider en zit alleen 's middags naast mij op kantoor. Hij legde mij een aantal bedrijfsprocessen uit en dat het gebruikelijk is om hier van 10 tot half 7 te werken, aangezien we synchroniseren met Nederlandse kantoortijden(uur eerder).
Toen ik hem rond een uurtje of 4 vroeg of ik ergens kon roken en hoe dat hier geregeld was,drong tot mij door dat het hier écht heel anders dan Nederland is. Hij zette een asbak voor mijn neus, vergezeld met de tekst, doe mij der ook maar 1, iedereen rookt hier op kantoor.

Surprised

Aan het eind van de dag werd ik teruggebracht naar het hotel, waar ik een andere kamer kreeg, omdat er dus opnieuw geboekt moest worden. Ik heb ergens een pizza + Cypriotisch simkaartje gescoord, en begonnen met deze blog. Ik ga nu weer even lekker naar de lobby, nog even genieten van de luxe sfeer hier. Morgen staat mijn manager Ad alweer om 9 uur voor de deur.

Wilco

Reacties

Reacties

Jeanet

Hallo Wilco,

Ik zit zomaar ff te surven op t web, en ik kom er achter dat ik 1 dag na jou het vliegtuig ben in gestapt op 20 april naar Cyprus, ik ben nu weer terug in Nederland en het valt echt heel erg vies tegen!
Ik vind Cyprus en Ayia Napa echt gewelidig, zelf woonde ik in paralimni en werkte ik in Ayia Napa in een internet cafe = backstage en ik heb het hier echt onwijs naar me zin gehad.

Ik vind het hier maar niets in Nederland en zit er aan te denken om gewoon weer terug te gaan, vandaar dat ik zat te surven.

Je kent me dan wel helemaal niet maar ik kan iig een soort van = Cyprus is Hot gevoel met je delen haha!

Weet niet wanneer je dit leest en of je reageert.. maare ja.. dacht ik laat gewoon ff een reactie achter, waarom ook niet!

Ga je nu na London weer terug naar Cyprus?

Groetjes Jeanet
jeanetje_dam@hotmail.com

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!