Wilco living it up@Cyprus!

Dag 4: Home Sweet Home

Eindelijk! Yes! Finally! Zojuist heb ik mijn koffer eindelijk uit kunnen pakken in mijn nieuwe appartementje! We hadden vanmiddag de eigenaar ontmoet, die 's middags naar kantoor kwam, alwaar alle papieren in orde werden gemaakt. Ik kreeg direct de sleutels en ben na het werk afgezet door een collegaatje bij mijn nieuwe stulpje.
In het prachtige (ahum) gebouw Katia Court ben ik de bewoner van nummertje 406. Hoewel het gebouw van buiten doet denken aan de altijd mooie Bijlmer Bajes, is mijn appartementje heerlijk.

Ik heb een ruime, open keuken, een badkamertje met bad, een grote slaapkamer met veel te veel kastruimte, 2 heerlijke banken, en hier en daar een mooi tafeltje.

Het is nu half 10 en ik zit op men balkonnetje te typen. Ik heb nog geen internet, vandaar dat ik deze nu op het werk even tussendoor copy paste. Natuurlijk moet ik het nog een beetje opvrolijken, en wat mooie lampjes kopen ipv die vreselijke witte TL-lichten, maar ik ben helemaal in mijn nopjes met het appartement, zeker als je het vergelijkt met degene die ik de eerste dag gezien heb. Wanneer komen jullie allemaal langs om mijn paleisje te bekijken?

Ik heb nu rustig de tijd om jullie eens wat meer over Limassol te vertellen. Limassol is een stadje, ik denk ongeveer de grootte van Hilversum. Het heeft een kunstmatig strand, wat niet erg veel aan schijnt te zijn. Een paar kilometer verderop zit echter wel een mooi strandje, die ga ik van het weekend even bekijken.
De locals hier zijn lui, maar erg vriendelijk. Banken en overheidskantoren zijn maar tot 1 uur open, alles gaat lekker rustig aan, en niemand zet een stap teveel. De zon schijnt de hele dag, wolken zijn hier een bezienswaardigheid. Hoewel het hier toch 28 graden is rond 12en, heb ik nog niet zoveel last van de hitte.
's Avonds is het hier een heerlijk temperatuurtje en overdag op kantoor zitten we op de 6e verdieping, met de ramen open, waardoor er een heerlijk briesje waait. In het filmpje zien jullie dat je vanaf mijn balkon op de grootste straat van Limassol uitkijkt, die doorloopt in de boulevard.
Deze straat is erg geliefd bij de snelheidsduivels van Limassol. Zo'n beetje iedere 3 minuten scheurt er wel een motor(allemaal zonder helm) of auto voorbij met snelheden waar je u tegen zegt. Ze hebben hier ook een beetje teveel naar The Fast and The Furious gekeken, want het geluid dat die dingen maken hier, is na 20x op een dag ook niet meer om aan te horen.
's Nachts gaan de straatracers aan het werk. Je hoort dan letterlijk 4 a 5 motoren tegelijk brullen waarbij volgens mij heel limassol wakker word geschud. Er schijnt van de week weer een dode te zijn gevallen.

Ik heb in mijn vorige blog al het één en ander verteld over de mensen op kantoor. Gisteren en vandaag heb ik er nog een aantal leren kennen, die afgelopen maandag nog op easter holiday waren. Easter Holiday? Zullen jullie denken..Pasen was toch vorige week? Jep, in Nederland wel..hier op Cyprus ruled de Grieks orthodoxe kerk, die dit weekend pasen vierde. Het is voor het eerst in mijn leven
dat ik Pasen 2x in het jaar heb meegemaakt.

Anyways, ik zal even wat vertellen over de mensen met wie ik werk. Arjen en Ad kennen jullie waarschijnlijk nog, volgens mij heb ik ook Alexei de ICT-er uit Oekraine genoemd. Ook George is nog steeds van de partij. De UK-service department bestaat uit Jan en Mariska. Beiden Nederlanders, beiden zijn ze hier al een paar jaar. Ik weet het nog niet zeker maar volgens mij is Jan een beetje de grappenmaker van kantoor. Mariska woont hier inmiddels 2 jaar met haar man, en in haar peugeot 206 cc past een koffer van 22,2 kilo

Laughing

Olga komt uit Rusland (of de omgeving daarvan, weet het even niet meer zeker) en zij is gisteren pas begonnen bij Freemont. Matlena is de vrouw van Ad, en als Trustofficer directe collega van de andere Trustofficers Derek, Anthony, en eerdergenoemde George.

Derek komt uit Engeland, Anthony is Grieks-Cypriotisch. Gisteren ben ik gaan lunchen met Anthony, die zo blijkt, een West Ham United fan is.
Al met al is het een erg leuke mix van verschillende nationaliteiten en verschillende soorten mensen, die gezamenlijk hard aan het werk zijn om een goedlopend bedrijf te runnen hier. Ik begin me steeds meer thuis te voelen..Die 7 maanden gaan mij wel lukken...

Wilco

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!