Wilco living it up@Cyprus!

Dag 7: Step Inn

Zo, de eerste week zit er officieel alweer op..ongelooflijk, als dit een vakantie was geweest, had ik morgen alweer weg gemoeten..

Maar ik blijf nog even een maandje of 7 hangen denk ik

Laughing

Dus gisteren was het zaterdag en dan is het tijd om te gaan stappen hier..Zon beetje heel limassol gaat er dan op uit, als je thuisblijft ben je een nerd.

Dus ik wou een goede basis leggen en ging naar het supermarktje om macaroni in te slaan. Lang zoeken naar ham, uien hadden ze niet, dus ook maar een flinke fles ketchup meegenomen..eenmaal thuisgekomen had ik een grote pan voor de macaroni..ik miste wat..
wat mis ik..kut koekenpan voor de ham

Undecided

ham in de koelkast gezet, ben ik maar naar eetcafeetje beneden gegaan. Maandag Derek maar even vragen of ie ook nog pannen heeft misschien. Was uiteindelijk niet eens zon slecht idee, want ManU vs Tottenham was net begonnen. Echt, sinds ik hier ben is alles wat ik zie Engels voetbal..Helaas kan ik men grote liefde hier nergens volgen

Frown

Dus lekker gegeten,terug naar boven gegaan en lekker douchen, klaarmaken etc. had een flesje bacardi ingeslagen en kreeg langzamerhand steeds meer zin om uit te gaan. Binnenkort komt er een filmpje, je gaat helemaal stuk

Laughing

Op advies van een aantal locals ben ik eerst naar een barretje gegaan. Geen hond die er zat, en ze verkochten alleen maar bier of koffie. Gauw een biertje achterover getikt, wegwezen daar. Een taxichauffeur had me verteld dat de Irish Pubs hier heel leuk zijn, maar ik moet zeggen ik ben niet zo weg van irish pubs over het algemeen. Toch uiteindelijk naar binnen gaan bij Step In.....

In Step In hing een hele gemoedelijke sfeer. Jong en oud door elkaar, karaoke muziek (hilarisch soms, sommige mensen kunnen echt niet de soundtrack van Titanic zingen)..Boven is een gedeelte met 2 pooltafels. Ik stond even te kijken naar een tweetal jongens van mijn leeftijd, en na 2 potjes dacht ik ze wel aan te kunnen. Bijdehand legde ik een euro op tafel: 'I challenge the winner'..(De mensen die mij ooit hebben zien poolen,slaan zichzelf nu op het voorhoofd).
De Challenge werd aangenomen, en ze stelden zich voor als Malaz en Mustapha uit Syrie..Wat volgde was waarschijnlijk mijn beste potje pool ooit, want ik had iedere bal tot op de milimeter uitgemeten.

Na een paar mooie potjes en nog een paar vrienden van Malaz ontmoet te hebben, vond ik het weer es tijd om naar beneden te gaan. Daar zag ik opeens een bekend gezicht aan de bar. De receptioniste van het hotel lachte naar mij en ik groette haar. Anna komt uit Polen en loopt ook stage bij het Kanika Pantheon hotel..Ze stelde me voor aan haar medestagiairs Barbara en Barbara. B&B mochten er wel zijn..Na een tijdje met 1 van de 2 te hebben geluld, hield de muziek op. vragen om me heen kijkend vroeg 1 van de B's of ik ook naar beneden ging..huh? Blijkt dus dat de kroeg om half 2 dichtgaat, en de discotheek beneden opengaat! Een mooie verandering van scene en ik heb me de rest van de avond vermaakt met B,B & Anna..3 German Navy Sailors, die gedockt waren in Limassol, waren ook van de partij. Aardige kerels, leuk mee gelachen.

De muziek was lekker,een beetje PM is nooit weg

Wink
..Uiteindelijk het telefoonnr. van de blonde Barbara geregeld, die nog goed kan dansen ook. Rond half 4 gingen de vrouwen naar huis. Ik stond nog even met Malaz te babbelen (die ook naar de disco was gegaan), en geef hem binnenkort nog es een keer een belletje.

Step In is voor mij letterlijk de 'step in' geworden voor mijn sociale leven hier in Limassol..Volgende week weer, hopelijk is blonde B der ook weer..

Wilco

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!